המלצותזירת המומחיםמשפט

אתי חסיד: מומחית ללשון הרע, תביעות דיבה ועוד

עוד לשון הרע

"לשון הרע" המכונה גם "הוצאת דיבה" הוא כל סוג של תוכן או מסר שעלול לפגוע בשמו או בכבודו של אדם או תאגיד.
לפי החוק, לשון הרע היא דבר שפרסומו עלול להשפיל אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג, לבזות אדם, התנהגות או תכונות המיוחסים לו, לפגוע באדם במשרתו, בעסקו, במשלח ידו או במקצועו ולבזות אדם בשל גזעו, מוצאו, דתו, מקום מגוריו, גילו, מינו, נטייתו המינית או מוגבלותו. פרסום, לעניין לשון הרע כולל ציור, דמות, תנועה, צליל וכל אמצעי הפצה אחר, בין אם בעל פה או בכתב. במידה ונפגעת מלשון הרע, עוד לשון הרע יעזור לך לנקוט בהליכים משפטיים, אזרחיים ופליליים נגד המפרסם.

הליכים משפטיים העומדים ברשות עוד לשון הרע

מי שנפגע מפרסום לשון הרע רשאי לנקוט הליכים משפטיים, אזרחיים ופליליים נגד המפרסם. קיימים שני הליכים משפטיים אפשרים במקרה של פגיעת לשון הרע. הראשון הוא ההליך האזרחי שבו הנפגע רשאי להגיש תביעה לקבלת פיצוי כספי. ניתן לקבל פיצוי כספי שונה בהינתן האם הוכחה כי הפרסום נועד לפגוע ולגרום לנזק. בנוסף לפיצוי הכספי, בית המשפט יכול להורות בין השאר על הסרת הפרסום והחרמתו ואף על פרסום הודעה מתקנת. ההליך המשפטי השני הוא הגשת קובלנה פלילית, שהרי חוק  איסור לשון הרע קובע כי פרסום לשון הרע מהווה עבירה פלילית. במשפט פלילי המדינה היא זו שמאשימה, ולא קורבן העבירה, והיא זו שמגישה כתב אישום נגד מבצע העבירה. בשונה מההליך האזרחי, בהליך הפלילי נדרש להוכיח כי הפרסום נעשה בכוונה לפגוע. בית המשפט מוסמך להטיל במקרים אלה עונש מאסר בפועל, מאסר בתנאי, פיצוי כספי וכו'. מומלץ לפנות לעוד לשון הרע לקבלת ייעוץ וליווי באיזה הליך כדאי לפתוח.

מדוע כדאי לשכור את שירותיו של עוד במקרים של לשון הרע

עוד לשון הרע יספק לך את המומחיות המשפטית, ההגנה על זכויותיך ושקט נפשי הנחוצים להשגת תוצאה חיובית והצלחת התיק. לעורכת הדין אתי חסיד התמקצעות עמוקה בהוצאת דיבה ודיני לשון הרע, והיא בעלת ותק רב בניהול תביעות דיבה מן הסבוכות במשק.

Credit Canva.com

תביעת דיבה

הוצאת דיבה היא מונח מקובל ותחליפי ללשון הרע. על פי חוק האיסור ללשון הרע, לשון הרע או הוצאת דיבה היא הצהרת ביטוי שיש לו פוטנציאל לפגיעה בשם הטוב, להשפלה ולפגיעה במשלוח היד. לשם קבלת מענה איכותי לשאלה האם המקרה מקיים את התנאים של תביעת דיבה או תביעת לשון הרע רצוי להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום, שבקיא בדינים ובחוקים ויכול לנווט אותך בקלות במערכת המשפט ולדאוג למיצוי זכויותיך ואף לקבלת פיצוי כספי על הנזק שנגרם.

עילות להגשת תביעת דיבה

לצורך הגשת תביעת דיבה לפי חוק איסור לשון הרע צריכים להתקיים שני תנאים. החלק הראשון הוא הפרסום, כלומר יש להפיץ מידע על אדם אחר בפומבי מעבר לאדם המושמץ. כל עוד לא מתקיים תנאי הפרסום של העברת המידע לאדם אחד לפחות אז לא קיימת עילה לתביעת דיבה. התנאי השני הוא לשון הרע, כלומר הוא מתייחס כבר לתוכן הדברים והמידע שפורסם והועבר. החוק מבהיר מהן הנסיבות של הפגיעה ואיך ניתן להגדיר מהי הפגיעה.  כמו כן, החוק מבסס את הפגיעה בלשון הרע כעוולה אזרחית.
לסיכום, לשון הרע היא ,בהכללה גסה, כל מידע בין אם מדובר בשקר או באמת, שיגרום לביזוי והשפלה ויפגע במוניטין הטוב של האדם במידה והוא יפורסם. בית המשפט בבואו להכריע בוחן בצורה אובייקטיבית האם הדברים שפורסמו היו משפילים ומבזים.

ישנן מספר סיבות מדוע כדאי להתייעץ עם עורך דין במקרה של תביעת דיבה:

עורך דין המתמחה בתביעת דיבה ודיני ולשון הרע יהיה בעל הידע והמומחיות המשפטית הדרושים על מנת לסייע לכם לנווט במערכת המשפט ולהבין את הזכויות והאפשרויות שלכם. עורך דין יעריך את נקודות החוזק והחולשה של התיק שלך וייעץ לך לגבי סיכויי ההצלחה בניהול תביעת דיבה. בנוסף, עורך הדין יעזור לך לאסוף ראיות לתמיכה בתיק שלך, כגון הצהרות עדים, פוסטים ברשתות חברתיות וכל תיעוד אחר. התייעצות עם עורכת הדין אתי חסיד תסייע לכם לקבל החלטות מושכלות ולבצע תביעת דיבה באופן שימקסם את סיכויי ההצלחה שלכם תוך מזעור הסיכונים והעלויות הכרוכות בכך. חייגו 054-2345919

Credit Canva.com

הגנת הפרטיות

חוק הגנת הפרטיות הוא החוק המרכזי המסדיר את הזכות לפרטיות בישראל. החוק מכיל את כל תחומי הגנת הפרטיות ומתייחס לתחומי משפט שונים. חוקי הגנת הפרטיות נועדו להגן על זכויות הפרטיות של אנשים על ידי הגבלת האיסוף, השימוש והחשיפה של המידע האישי שלהם על ידי ארגונים וגופים אחרים. החוק מגדיר מהי פגיעה בפרטיות ובאילו מצבים היא מוצדקת. החוק קובע כי הפגיעה בפרטיות היא עוולה אזרחית המאפשרת פיצוי בנזיקין וכן עבירה פלילית. בנוסף, החוק מסדיר גם את פעילותם של מאגרי מידע הכוללים מידע פרטי ורגיש, וכן קובע שראיות שהושגו תוך כדי פגיעה בפרטיות לא תהיינה קבילות, אלא באישור בית המשפט.

חוק הגנת הפרטיות- מהי פגיעה בפרטיות?

בסעיף 2 לחוק המחוקק מגדיר מהן הדרכים האסורות לפגיעה בפרטיות. להלן  כמה מהעיקריות שבהן:  בילוש או התחקות אחרי אדם, האזנה האסורה על פי החוק, צילום אדם כאשר הוא ברשות היחיד, הפרה של חובת סודיות שנקבעת בדין לגבי ענייניו הפרטיים, פרסומו של עניין הנוגע לצנעת חייו האישיים של אדם.
חוק הגנת הפרטיות יכול לחול על מגוון רחב של תעשיות וארגונים, כולל ספקי שירותי בריאות, מוסדות פיננסיים, קמעונאים מקוונים וחברות מדיה חברתיות. אי ציות לחוקים אלו עלול לגרום לתוצאות חמורות, לרבות קנסות, צעדים משפטיים ופגיעה במוניטין של הארגון.

הפרות חוק הגנת הפרטיות

ישנן מספר סיבות לכך שהפרות של חוק הגנת הפרטיות נפוצות. ראשית, אנשים וארגונים רבים אינם מודעים להיקף המלא של חוקי הגנת הפרטיות, כולל איזה מידע אישי מוגן וכיצד ניתן לאסוף אותו, להשתמש בו ולחשוף אותו. בנוסף, ההתפתחות המהירה של טכנולוגיות חדשות, כולל מדיה חברתית וביג דאטה, מקשה על שמירת חוקי הגנת הפרטיות. זה יצר הזדמנויות חדשות לארגונים לאסוף ולהשתמש במידע אישי בדרכים שלא היו אפשריות בעבר. למרות המאמצים של ארגונים להגן על מידע אישי, פרצות נתונים יכולות להתרחש. פרצות אלו יכולות להיגרם כתוצאה מטעויות אנוש, התקפות זדוניות או גורמים אחרים, ועלולות לגרום לגישה לא מורשית למידע ואף לחשיפת מידע אישי.

אם אתה מודאג לגבי זכויות הפרטיות שלך או סבור שהמידע האישי שלך טופל בצורה לא נכונה על ידי גורם שלישי. חשוב לפנות לייעוץ של עורך דין מוסמך המתמחה בדיני הגנת הפרטיות. עורכת הדין אתי חסיד תעזור לכם להבין את הזכויות המשפטיות שלכם ואת האפשרויות השונות לתבוע פיצוי. חייגו 054-2345919

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן