טיולים

המלצה על טיולים בדרום עם הילדים

דרום הארץ הוא בעיקר מדבר, אך אין זה אומר שהוא חסר עניין או תוכן; להפך הוא הנכון. במאמר מובא מידע שיעזור לכם לתכנן טיול בדרום עם הילדים, מיוחד ושובר שגרה.

אם אתם עייפים ורוצים לשבור שגרה, טיולים בדרום עם הילדים יכולים לספק לכם את השינוי באווירה. הנופים המדבריים, המרחבים העצומים, השקט והתחושה שהזמן עמד מלכת הם בעלי השפעה מרעננת ארוכת טווח. ננסה לראות מהם האתרים האטרקטיביים ביותר למשפחות עם ילדים בדרום הארץ.

אחת האטרקציות החשובות של אזור הדרום היא מכתש רמון שבהר הנגב. באזור ייחודי זה קיים שפע של מסלולי טיול בנוף המדברי. את ההליכה מומלץ להתחיל במרכז מבקרים, בו ניתן לקבל מידע מלא על המסלולים השונים, להצטרף לסיור מודרך, וליהנות מהתצפית המרהיבה על האזור כולו. כל מסלולי הטיולים באזור מכתש רמון מתאימים למשפחות עם ילדים, לרבות הורים עם עגלות תינוק.

אם אתם באזור, אל תוותרו על פארק חץ וקשת. באתר זה תוכלו לנסות את כוחכם בירי תוך כדי טיול, למטרות ארוכות, ואיסוף החצים (בדומה לגולף). כאשר תתעייפו תוכלו לקחת חלק בסדנת יצירה באבן חול. הפעילויות מיועדות למבוגרים ולילדים מעל גיל 9.

טיולים בדרום כוללים בדרך כלל נסיעות ארוכות ועשוי לעייף את הילדים. לכן לינה בצימרים באזור המסלולים היא רעיון מצוין למשפחות. אחד מאתרי האירוח המומלצים באזור הדרום הוא חוות האלפאקות, הממוקמת ליד מצפה רמון. הילדים יכולים ללטף לאמות ואלפאקות, להאכיל אותן ומי שטרם הגיע למשקל של 25 קילוגרם – גם לרכב עליהן. יתר בני המשפחה יכולים להזמין בחווה טיול רכיבה על סוסים. ביקור במפעל הצמר, פעילויות יצירה בבקתת האבן והדרכה מקצועית על החיות האקזוטיות הנמצאות בחווה ישלימו את הנופש המשפחתי.

שמורת עין גדי מציעה מגוון של מסלולים המתאימים לילדים. מסלול נחל דוד תחתון נחשב לאחד המסלולים הקלים, הקצרים והמעניינים. תוך כדי הליכה ניתן לעצור ליד הבריכות ולהשתכשך בהן, או לנוח בצל. המסלולים האחרים שבשמורה מיועדים למיטבי לכת; אם הילדים שלכם בוגרים וספורטיביים, ניתן לעשות גם אותם. בנוסף, אפשר לסייר בין ארבעת המעיינות שבשמורה, או לעשות גיחה אל הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי.

טיול למצדה ייזכר לכל הילדים. את הסיור מתחילים במרכז המבקרים של גן לאומי מצדה, שם ניתן לראות סרט המספר את סיפורה של מצדה. העלייה אל המבצר נעשית באחת משתי דרכים: טיפוס בשביל הנחש (לספורטיביים שבינינו) או באמצעות רכבל (לכל השאר). ניתן לסייר לאורך קירות המבצר ולבקר בארמונות, בתי מרחץ ושאר המבנים שלו.

אם החלטתם לרדת לאילת, מומלץ לבקר גם בפארק תמנע. הראו לילדים את הצוקים וסלעים מיוחדים, כגון עמודי שלמה, את ציורי סלע ואת מכרות הנחושת העתיקים. הפארק מציע מספר פעילויות לילדים, כגון סדנאות יצירה, שיט בסירות פדלים, ג'ימבורי, קעקועי צבע ותיאטרון בובות. חלק ממסלולי הטיולים המוצעים בפארק מתאימים גם לילדים – למשל, מסלול הקשת הקטנה.

טיולים בדרום עם ילדים הם חוויה מיוחדת של מנהרת הזמן. האתרים ההיסטוריים והארכיאולוגיים יספקו לכם את המידע אודות האזור, אך אין זה מסתכם בכך.

בשעות החשיכה צאו עם הילדים, התבוננו יחד איתם בנוף המדברי ובכפת השמיים שמעליכם, ותחושו את טעמו של הנצח.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן