משפט

להתמודד עם פיטורין שלא כדין

על פי החוק במדינת ישראל ישנם נהלים ברורים וחד משמעיים הנוגעים לפיטורי עובד במקום עבודתו. בעל עסק אשר לא עומד בנהלים אלו כאשר הוא מפטר את עובדיו, חושף עצמו להליכים משפטיים ולתביעות בגין פיטורים שלא כדין. על פי החוק, הליך פיטורין מורכב מכמה שלבים – ראשית, על המעסיק לזמן ע"י מכתב את העובד לשימוע, בו הוא יציג את משנתו, טענותיו והסיבות מדוע הוא זומן אליו.

יחד עם זאת, במהלך השימוע על המעסיק גם להקשיב לתשובותיו ותגובותיו של העובד ובהתאם לכך לשקול את הדברים. עד לשבועיים לאחר השימוע, על המעסיק להעביר תשובה בכתב לעובד בנוגע להמשך העסקתו. בין אם אתה מעסיק המעוניין לפטר כדין את אחד מהעובדים שלך וזקוק לייעוץ והכוונה משפטית, ובין אם אתה עובד שפיטרו אותו שלא כדין, פניה אל עורך דין דיני עבודה מומלץ היא הבחירה הנכונה.

ייעוץ מקצועי למעסיקים

כאמור, לעובדים ישנן זכויות רבות אשר מעוגנות בספר החוקים של מדינת ישראל, כך שחשוב שמעסיקים יהיו מודעים אליהם ויכירו אותם על בוריהם, על מנת שימנעו מטעויות שעלולות להוביל להליכים משפטיים. לכן, כאשר ישנה התלבטות בכל הנוגע אל דיני עבודה עורך דין יוכל להעניק לכם ייעוץ מקצועי ולענות על כל שאלה. בעת בחירת עורך הדין המתאים לייעוץ למעסיקים, חשוב לבחור בעורך דין בעל ניסיון רב אשר מתמחה בדיני עבודה ותעסוקה באופן ספציפי, אשר מכיר את לשון החוק ומתעדכן בפסיקות התקדימיות בתחום.

זכויות נשים בעבודה

אחת מהסוגיות המורכבות ביותר בעולם התעסוקה היא זכויות נשים בעבודה בכלל, וזכויות נשים בהריון ונשים במהלך טיפולי פוריות בפרט. בגלל שאוכלוסיות אלה נחשבות כ"מוחלשות" בעולם התעסוקה, המחוקק בחר לעגן כמה זכויות בסיסיות אשר נועדו להגן עליהן. כחלק מזכויות אלו ניתן למצוא כי סוגיית פיטורים של אישה בהריון הוא בטיפולי פוריות היא מורכבת מאוד, בנוסף לכך שלא ניתן על פי החוק להפלות נשים במצבים אלו בקבלה לעבודה.

יתר על כן, מגיעות זכויות נוספות אודות ימי מחלה לנשים בהריון ובטיפולי פוריות. בין אם אתם מעסיקים אשר מעוניינים לשמור על זכויות עובדיכם, ובין אם אתם מועסקים שזכויותיכם הופרו, ניתן לפנות אל עו"ד לענייני עבודה עם כל שאלה או בקשה בנושא. משרד עורכי הדין יעקב שניטמן הוא משרד עו"ד ונוטריון ותיק ומוכר אשר מתמחה בייעוץ, ליווי וייצוג משפטי מקצועי בכל הנוגע לדיני עבודה. מעוניינים בפרטים נוספים? חייגו למספר 0547679200 ונשמח לסייע.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן