זירת המומחים

מדוע  קורס אימון משולב NLP כל כך מומלץ ?

NLP הוא מודל להוראת מיומנויות תקשורת, גישה לשיפור עצמי, השפעה על אחרים ופסיכותרפיה. מתרגלי NLP טוענים שיש קשר בין תהליכים נוירולוגיים, שפה ודפוסי התנהגות. המרכיבים הללו הם שבאים לידי ביטוי במונח.

נוירו – אותות שאדם מקבל באמצעות תמונות חזותיות, צלילים, טעמים, ריחות, מגע. מידע מתקבל ומעובד על ידי מערכת העצבים.

לשוני – ההגדרה מתייחסת לשפות שבהן אדם משתמש בתקשורת עם אחרים ועם עצמו. NLP מאמינה שלמידת שפת הנפש של האדם יכולה לעזור לאדם להשיג מטרות.

תכנות – ב-NLP מובנת הנפש כמערכת הפעלה פנימית. בהתבסס על ניסיון העבר, היא לכאורה "מתכנתת" דפוסי התנהגות (תבניות).

NLP, אשר התפתח על בסיס פסיכולוגיה חיובית, מציע כי על ידי העתקת התנהגותם של אנשים מצטיינים, אנו עצמנו הופכים למצליחים. שינוי מחשבות, רגשות, התנהגות ודפוסי תקשורת, על פי מתרגלי NLP, יכול לשפר את הרווחה הפיזית והנפשית, לאפשר לכם להשפיע על אחרים ולהשיג מטרות.

טכניקות עיקריות של NLP

לימודי NLP מאפשרים למאמנים להשתמש במספר טכניקות ותרגילים. אין רשימה אחת של טכניקות והגדרות ברורות, ויש מעט הוראות כיצד הן פועלות. אך יש מספר קווים מנחים אשר מבדילים את הNLP משיטות אימון אחרות:

  • העתקה. ב-NLP מאמינים שכדי לשפר את החיים, עליכם להקיף את עצמכם באנשים שכבר השיגו את ההצלחה הרצויה, ולהתמקד בהעתקת התנהגותם.
  • הצהרות. לכאורה, ככל שאתם חוזרים על עמדות חיוביות בקול רם, כך אתם מאמינים בהן יותר. תומכי ה-NLP מאמינים שהחיים הופכים להשתקפות של אמונות אלו.
  • מסגור היא טכניקה ליצירה ושינוי של מיקוד התפיסה. כשאדם מסתכל על סיטואציה מזווית אחרת, הוא כביכול יכול להסיק מסקנות חדשות. לדוגמה: "רבתי עם חבר. אבל הריב הזה אפשר לנו להכיר אחד את השני טוב יותר."
  • היפנוזה עצמית. נציגי ה-NLP טוענים כי היפנוזה מאפשרת לכם ליצור הרמוניה בין המודע והלא מודע, ועוזרת לחשוף משאבים וכישורים שאדם לא יודע עליהם.
  • יצירת עוגן – גירוי המעורר את התגובות הרצויות. עוגנים, על פי תומכי NLP, יכולים להיות טעם, צבע, צליל ואסוציאציות אחרות המנחות את ההתנהגות האנושית. עוגן כזה יכול להיווצר באופן מלאכותי במהלך תקשורת.

איך ניסיון העבר של המאמן משפיע על ליווי הלקוח?

יש הרבה דוגמאות של אנשים שעבדו בתחום מסוים במשך שנים, למשל הנדסה, ואז החליטו לעשות שינוי בקריירה ולהיות מאמנים אישיים בתחום הNLP. זו יכולה להיות נקודת התחלה טובה עבורם להתחיל בשימוש בידע ובאנשי הקשר הקיימים שלהם כדי להיכנס לעולם האימון, ולמצב את עצמם כאנשים עם ניסיון עשיר בתחום המסוים הזה. בהקשר זה, עצה של חכם עבור אלה שמתחילים את דרכם היא להתמקד בהשגת הלקוחות הראשונים שלכם באזור שאתם הכי מכירים כדי לבנות את הניסיון והביטחון שלכם. כדי לרכוש את כל הידע והניסיון המתאים הרשמו לקורס מאמנים אישיים של בית הספר קוד האימון.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן