בעלי מקצוע

להתפתח עם הטבע ולא נגדו

בעבר, הטבע היה רחוק מאתנו, במקומות שאליהם נוסעים לטיול של שבת או לחופשה. שמורות טבע היו המקומות שבהם יכולנו לראות אותו במלוא היופי שלו וליהנות ממנו, ולחזור הביתה. היום, כשיש בישראל כמעט עשרה מיליון איש, היישובים התרחבו עד כדי כך שאנחנו פולשים אל תוך הטבע, לדברי המומחים. גם בעבר היו שטחים נרחבים כאלה שבהם גופים וארגונים שונים עשו מה שרצו מבלי שמישהו יחשוב על ההשלכות לעתיד, ומתברר שלפעמים התוצאות קשות לתיקון. כשאנחנו רוצים למצוא אדמה על מנת לייעד אותה לבנייה למגורים, לתעשייה ולמסחר, אנחנו מתקשים למצוא אדמה שלא הייתה בשימוש קודם כלשהו ויכול מאוד להיות שעשינו הכל כדי לפגוע בה ולזהם אותה. ללא סקר קרקע שיבדוק את מצבה ואת הנזקים שנעשו לה אי אפשר היום לבנות בשום מקום ולסכן אנשים. בחברת EOS – שירותי התייעלות סביבתית בודקים את כל ההיבטים החשובים האלה על מנת לאפשר זאת או לשלול את הסיכויים לטיהור.

חשיבות הסביבה כבר אינה מוטלת בספק

כשהסביבה נלקחה כמובן מאליו יכלו אנשים רבים לזלזל בחשיבות שלה ולעבור על החוק שמחייב לא לזהם אותה. היום, אנחנו יודעים על מפעלים רבים שגרמו לזיהומים כימיים שונים של אדמה עד שכבת מי התהום לפעמים, ובכך מנטרלים את האפשרות לבנות בה או לגדל בה גידולים. כשקורה דבר כזה, יש כמה השפעות מזיקות על אנשים שגרים על אדמה שספוגה ברעלים כמו דלק וחומרים תעשייתיים שלא אוחסנו כראוי ודלפו לקרקע. הדליפה והניקוז הלא חוקי שנעשו במקומות רבים גרם לכך שאדמה כזאת מדיפה גזים רעילים שמונעים מגורים שם. בגלל זה, בימינו, כשגדלה החשיבות של איכות הסביבה ואנחנו מבינים כמה טעויות נעשו בעבר, תפקידו של יועץ איכות הסביבה נעשה מרכזי וקריטי בכל מיזם שעושה שימוש בקרקע חשודה כמזהמת.

בנייה חכמה

איכות הסביבה וקיימות אינן מילים ריקות במאה ה-21, שבה משברי אקלים תכופים כל כך. לסביבה יש הרבה יותר משקל בשיקולים של כל חברה לפני השקת מיזם כלשהו. זה כולל לא רק את הבנייה של המפעל או הבניין, אלא גם את ההשפעה של המבנה על הסביבה ואת ההשתלבות שלו אחר כך בסביבה. כשרוצים לייעל תהליכים של השתלבות כזאת אין ספק שצריכים ייעוץ לגבי המהלכים שיש לנקוט. משום כך, חברת EOS- שירותי התייעלות סביבתית פועלת כיום, על מנת להרחיב את המודעות לנושא החדש יחסית ולהטמיע אותו במערך השיקולים.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן