המלצות

טיפול אפקטיבי בהתמכרות להימורים

טיפול אפקטיבי בהתמכרות להימורים

התמכרות להימורים נחשבת לאחת מההתנהגויות ההתמכרויות הקשות מכולן, הן בהיבט ההשפעות שיש לה על סביבת המכור, הן בהיבט הגמילה המאתגרת והן בהשוואה לתהליך הגמילה מהתמכרויות אחרות. התמכרות להימורים מייצגת דפוס פתולוגי ועקבי, שהמחיר שלו הוא פגיעה אישית, משפחתית ומקצועית. טיפול בהתמכרות להימורים ניתן במספר אופנים, ומותאם למכור ולחומרת ההתמכרות שלו.

אילו סוגי הימורים יש?

מי שלוקה בהפרעת התמכרות להימורים יכול לקחת חלק בכל משחק הימורים זמין. אלו הם הנפוצים שביניהם:

  • הימורי ספורט (לוטו, טוטו, הימורים באינטרנט וכו').
  • כרטיסי הגרלות (חיש גד וכו').
  • משחקי קזינו (מכונות מזל, רולטות וכו').
  • משחקי פוקר.

אנשים שמכורים להימורים מחפשים הימורים זמינים באופן שוטף, כך שגם אם אין להם נגישות למשחקים, הם ימצאו דבר מה אחר להמר עליו. מה שמחזק את הסיכוי לפתח הפרעת הימורים כפייתית הינו שימוש בסמים, התמכרות לתרופות מרשם, הפרעות אישיות ונפשיות, חרדה ודיכאון.

דרכים לטיפול בהתמכרות להימורים

טיפול בהתמכרות להימורים מתבסס על יותר מגישה אחת, כך שיש מנעד רחב של סוגים – החל מטיפול פסיכולוגי, דרך תרופות ועד לקבוצות תמיכה וייעוץ מקצועי. למרות אותן שיטות נרחבות, הדרך הנפוצה והיעילה ביותר הינה אשפוז במוסד גמילה, בו משלבים הן גמילה פיזית והן גמילה נפשית, ומקנים סל מיומנויות וכלים להתמודדות עם החיים ללא התמכרות וכן עם הרגשות שזה מציף.

במהלך וביום שאחרי ההתמכרות – נתונים סטטיסטיים

  • שני שליש מהמכורים להימורים שמתחילים טיפול, פורשים ממנו לפני שהוא מסתיים (אופייני בייחוד לטיפולים תרופתיים ולטיפולי פסיכותרפיה).
  • בחלוף שנה מתהליך הגמילה שאורך שישה שבועות, מעל ל-60 אחוזים מהאנשים הסובלים מהפרעת הימורים כפייתית לא שבים להמר .
  • בחלוף שנה מתום תהליך הטיפול, 20 אחוזים או פחות מידרדרים חזרה להימורים.
  • מחצית מהאנשים שלא ממשיכים במעקב שוטף אודות מצבים, מידרדרים חזרה להימורים גם כן.

היתרון בטיפול בהתמכרות להימורים במוסד גמילה הוא שמשלבים בין כל סוגי הטיפולים, כאשר תחילה עוברים גמילה פיזית ולאחר מכן עוברים גמילה נפשית מבוקרת, בה מתעסקים בלעבד ולהתמודד מול תופעות הלוואי.

 

 

 

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן