המלצות

השימוש בכדורי שינה הופך לחלק מהשגרה? כדאי שנתעורר

האם אי פעם התקשית כל כך להירדם עד שכל לילה הפך למאבק? תקופות של מתח מוגבר, התמודדות עם משברים רגשיים וגורמים רבים אחרים, עשויים להפוך את נדודי השינה לשותפינו המפוקפקים שלנו למיטה. לעתים קרובות, כאשר המצב נמשך לאורך זמן, תעלה האפשרות לפתרון תרופתי. מגוון הפתרונות הזמינים כיום בשוק הוא רחב מאוד אך לכולם מכנה משותף – הם נרשמים תמיד לטווח הקצר בלבד. עם זאת, לעתים קרובות משהיינו רוצים להכיר בכך, המענה המהיר והמפתה שלהם עשוי להשתלט על חיינו. תהליך גמילה מכדורי שינה עשוי להיות רצוף באתגרים רבים. מרכז אמיל מלווה מכורים רבים בתהליך זה ומעמיד לרשותך מערך נרחב של כלים שיסייעו להם לשוב אל שגרה בריאה.

למה כדורי שינה הם כה ממכרים?

כדי להבין את הקשר בין המענה הטיפולי של הכדורים ובין השפעתם על המנגנונים במוח הקשורים להתמכרות, נתבונן באופן פעולתם. כדורי השינה מפעילים את קולטני ה-GABA במוחני האחראיים על תחושת הרגיעה והנינוחות. לעתים קרובות, הם ישרו בנו תחושת אופוריה ואפקט הרפיה רב עוצמה על גופנו, מדובר בתגמול מפתה ביותר. אם לא נתחיל לחפש אחר פתרון לטיפול בשורשי נדודי השינה, נפנה פעם אחר פעם לפתרון הקל שמספקים הכדורים. עם הזמן, ייווצר מעגל תלות אשר הכוח המניע אותו הוא הדחף להשיג עוד ועוד כדורים. לאחר שלא נצליח עוד להוציא מרשמים חדשים בתואנות כאלו ואחרות, אנו עשויים למצוא את עצמנו מחפשים אחריהם בשוק השחור.

תופעות הלוואי של כדורי שינה אינן חזקות כמו של סמים אחרים או של התמכרות לאלכוהול ולכן לעתים קרובות נתקשה לזהות שהחלה התמכרות. עם זאת, כאשר כדור השינה הופך לדרך היחידה שמאפשרת להירדם, אם העלית מינון מבלי להיוועץ עם רופא או אם ניסית להפסיק ללא הצלחה, על אף שחווית השפעות מזיקות, חשוב לקבל עזרה בהקדם.

העזרה ממתינה לך שם בחוץ

תוכנית טיפול אמינה ומקצועית תאפשר לך להשיב אל חייך את כל הכוחות המיטיבים והמזינים שהעניקו לך משמעות ויציבות. הדרך עשויה להיות ארוכה, אך היעד הנכסף שווה את הכול. מרכז אמיל מזמין אותך ליצור קשר כעת במספר 09-7684848 ולאחוז בתהליך ההחלמה שלך בשתי ידיים.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן