משפט

שחרור מהצבא

גם צעירים שמתגייסים לצה"ל חדורי מוטיבציה ומלאי רצון לתרום למדינה דרך הצבא עשויים להגיע למצב שבו הם לא מסוגלים להמשיך לשרת. חשוב לזכור כי צה"ל הוא מסגרת נוקשה מאוד שאינה מתאימה לכל אחד, ובפרט לא למי שסובל מבעיה רפואית – פיזית או נפשית. במקרים אלה חשוב מאוד להימנע מעבירות, ובמיוחד לא להיעדר מהשירות ללא אישור, וזאת מפני שנפקדות ובוודאי עריקות עלולות להוביל לעונשים קשים. הדרך הנכונה לקבל שחרור מהצבא היא באמצעות ועדה רפואית, ובמידת הצורך ניתן לקבל עזרה מעורכת הדין ריקי ישי, שאחד מתחומי המומחיות שלה הוא הורדת פרופיל וקבלת פטור.

שחרור מהצבא דרך ועדה רפואית – דגשים חשובים

* מסמכים – יש להגיע לוועדה הרפואית, שבחלק מהמקרים כוללת מספר אנשי צבא ובחלק אחר רופא יחיד, עם כל המסמכים הרלוונטיים. מומלץ לצרף גם חוות דעת של מומחים. עורכי דין מנוסים יודעים להפנות את החייל אל רופאים מומחים שחוות הדעת שלהם מתקבלות ע"י הוועדות הרפואיות.

* המתנה בין ועדה לוועדה – ניתן לגשת לוועדה רפואית רק לאחר שחלפו 3 חודשים (או יותר) ממועד הוועדה קודמת.

* ערעור – לכל חייל ישנה הזכות לערער על כל קביעה של ועדה רפואית. את הערעור יש להגיש תוך 30 ימים, ובמקרים אלה כדאי במיוחד להיעזר בבקיאות ובניסיון של עורכי דין שזהו תחום המומחיות שלהם.

שירות קשוב, זמין ונחוש

שחרור מהצבא דרך ועדה רפואית עלול להיות משימה מורכבת. צה"ל הוא גוף גדול מאוד, וכמו כל גוף גדול יש מקרים רבים שנופלים בין הכיסאות ולכן יש חיילים שלא זוכים לטיפול נאות בעניינים, למרות המצוקה הברורה שלהם. עורכת הדין ריקי ישי מטפלת במקרים אלה בהצלחה מזה שנים רבות, מאז השתחררה בעצמה מצה"ל לאחר שירות ממושך בפרקליטות הצבאית ובחיל הרפואה. ההיכרות ארוכת השנים של עוה"ד ישי, שהחלה ללמוד משפטים כבר בגיל 15, עם המערכת הצבאית היא נכס אדיר לכל מי שזקוק או זקוקה לעזרה בהתנהלות מול צה"ל ובפרט מול ועדה רפואית. השירות מתאפיין בקשב רב, זמינות גבוהה ונחישות.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן