זירת המומחים

קבלת אזרחות ליטאית

מאז הצטרפותה של ליטא לאיחוד האירופי בשנת 2004 והפיכתה לחברה מלאה באיחוד האירופי באופן שמזכה את אזרחיה בהטבות השונות והרבות שמקנה האיחוד, יותר ויותר ישראלים אשר זכאים לאזרחות ליטאית מבקשים לפעול למען קבלתה. עם זאת, התהליך שכרוך בהשגת אזרחות ליטאית הנו מסובך ומורכב, במסגרתו יש להשיג ולטפל במסמכים רבים, באופן שדורש היכרות עם הדין והשפה הליטאית, כך שיש הכרח בייעוץ וטיפול בנושא מצדו של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום קבלת אזרחות ליטאית.

קבלת אזרחות ליטאית – השבת האזרחות

בליטא קיים חוק המסדיר את התנאים עבור קבלת אזרחות ליטאית מכוח ההשבה. על פי החוק, מי שהיה אזרח ליטא עד לתאריך 15 ביוני 1940 זכאי לקבלת אזרחות ליטאית. זהו אמנם התנאי הבסיסי וההכרחי אולם הוא בלתי מספיק היות וישנם מגבלות רבות ותנאים נוספים לצורך הוכחת הזכאות. במידה ואכן ישנה זכאות, אזי שלושה דורות של צאצאיו של אותו אזרח ליטאי גם כן זכאים להשבת האזרחות הליטאית. לפיכך, מומלץ להגיש את הבקשה להשבת אזרחות ליטאית רק אם קיים בסיס ופוטנציאל ממשי לקבלת האזרחות הליטאית. לצורך כך ובין השאר יש להכין תיק בקשה מסודר הכולל את כל המסמכים והאישורים הנוטריונים הרלוונטיים ותרגומים אשר תומכים בבקשה בדבר הזכאות.

אזרחות כפולה

ישנם מקרים שבהם קבלת אזרחות ליטאית מחייבת ויתור על האזרחות הנוספת שיש ברשותו של אותו מבקש. כלומר, אין לו את האופציה להחזיק באזרחות כפולה. לכן במצב כזה הכדאיות להשיב את האזרחות הליטאית פוחתת. עם זאת, קיימות סיבות שבגינן כדאי לבצע את התהליך גם במקרה ואין זכאות להחזקת אזרחות כפולה, אולם כמובן שכל מקרה צריך להיבחן לגופו ובזהירות. חשוב לציין שהדין בליטא באשר להחזקת אזרחות כפולה השתנה מספר פעמים ואף עשוי להשתנות גם בהמשך. עד שנת 2016 מדיניות משרד ההגירה בליטא הערימה קשיים על הצאצאים של אזרחי ליטא שעזבו את ליטא באשר למימוש זכאותם עבור קבלת אזרחות ליטאית. על פי תיקון החוק שנחקק בליטא ב-2016 נקבע כי קיימת אפשרות להחזיק באזרחות ליטאית לצד הישראלית, בנסיבות ברורות ומקלות יותר. משרד עו״ד זאב ליסון ושות׳ מטפל ומלווה את התהליך לקבלת אזרחות ליטאית בכל השלבים: החל משלב בדיקת הזכאות וחיפוש מסמכים בארכיונים השונים בליטא, דרך הכנת המסמכים, התרגומים והאישורים הנוטריוניים, הגשת הבקשה באופן מסודר בליטא ועד לסיום התהליך וקבלת האזרחות הליטאית.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן