זירת המומחים

נהיגה תחת השפעת אלכוהול

אלכוהול הוא חומר שנמצא בהרבה מאד משקאות שמותרים לשתייה על ידי אנשים בוגרים בשל העובדה שהוא משפיע על התפקוד התקין של הגוף ויש לו השפעות גם על אופן הפעולה של המוח. בשל כך, נהיגה תחת השפעת אלכוהול עלולה להיות מסוכנת במיוחד ולכן אין היא מותרת והמחוקק מתייחס אליה בחומרה רבה. נהיגה לאחר צריכת אלכוהול עלולה להוביל לביצוע עבירות תנועה או אפילו לתאונות דרכים שיכולות לגבות מחירים קשים בדמות פגיעות בגוף ובנפש. מכאן שחשוב מאד לשים לב שלא מתכוונים לנהוג אחרי מפגש חברתי או אירוע כלשהו וצריך לדאוג מראש שיהיה מי שלא ישתה ויוכל לנהוג.

מה המשמעות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול?

ראשית, חשוב להבין שמי שנתפס אחרי נהיגה תחת השפעת אלכוהול עלול למצוא את עצמו מול הליכים משפטיים שמבוצעים כנגדו. מדובר בהליך פלילי, שכן יש סכנה ממשית לחיי אדם כאשר נוהגים ברכב תחת השפעה של אלכוהול, ללא קשר למרחק הנסיעה או למטרת הנסיעה. לאחר צריכת משקאות אלכוהולים אדם זה או אחר עלול לאבד את שיקול הדעת לא בהכרח יידע להעריך נכון מי נמצא על הכביש ביחד איתו ואם מדובר בשעת לילה – אורות הדרך עלולים להיות מרצדים ומסנוורים, מה שיקשה עליו לנהוג כמו שצריך. מהסיבה הזאת עבירות תנועה בכלל ונהיגה לאחר צריכת אלכוהול בפרט מקבלות יחס מחמיר במיוחד.

מה עושים אם נתפסים?

מי שנתפס לאחר נהיגה תחת השפעת אלכוהול חייב לפנות כמה שיותר מהר אל עורך דין פלילי שיש לו התמחות בדיני התעבורה. עורך הדין ייצג אותו בהליך החל משלב המעצר הראשוני וכלה במשפט, במידה ואכן יהיה. גם במידה והאשמה מוכחת מעל לכל ספק לעורך הדין המנוסה והמיומן יהיו רעיונות איך יהיה הכי נכון להתמודד עם כל מצב שנוצר ולכן חשוב שלא להתמהמה עם הפנייה אל עורך דין.

נתפסתם נוהגים תחת השפעת אלכוהול? פנו במהרה אל משרד עורכי הדין עדן זינו וקבלו ייעוץ וייצוג מקצועיים ומנוסים עד לסיומה של הפרשה.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן