זירת המומחים

ממה להתחיל בהקמת עסק קטן

עסקים קטנים הם חלק חשוב בכלכלה של כל מדינה. יחד עם עסקים בינוניים הם מהווים רוב גדול מסך העסקים בארצות רבות. המדינה מצד אחד מעודדת הקמת עסקים קטנים אך מצד שני הדבר אינו בהכרח פשוט. עסק זעיר מוגדר בישראל (אם כי לא באופן רשמי בחוק) ככזה שלא מעסיק עובדים ומחזור העסקאות שלו מגיע עד חצי מיליון ₪ בשנה. עסק קטן מעסיק עד 4 עובדים ומחזור העסקאות שלו נע בין חצי מיליון עד 5 מיליון ₪ בשנה. גם בתור עסקים קטנים או זעירים חובתכם לתת חשבוניות וקבלות ללקוחותיכם ולהתבסס עליהן בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה ודו"חות למע"מ אם הנכם עוסק מורשה. היום אין צורך להתנהל עם פנקסי חשבוניות. ישנם אתרים דרכם ניתן להנפיק חשבונית ירוקה המוכרת כחשבונית לכל דבר כל עוד ישנה חתימה דיגיטלית שלכם.

איך מקבלים רישיון לעסק?

מעבר לנושא דיווחים לרשויות על ההכנסות שלכם ורישום בשירות של חשבונית ירוקה שיאפשר לכם הנפקת חשבונית או קבלה בכל רגע שתרצו, רגע לפני תחילת הפעילות ישנם עסקים רבים שנדרש מהם לקבל קודם כל רישיון לעסק. ישנם קרוב למאה סוגי עסקים שיכולים להתחיל את פעילותם רק לאחר קבלת אישור מיוחד מגורם רלוונטי כמו כיבוי אש, המשרד לאיכות הסביבה, משרד הבריאות ועוד. לדוגמה, עסק בתחום הקוסמטיקה חייב לקבל אישור ולעבוד תחת רישיון עסק. כך גם עסק בתחום המזון ועוד.

הגדרת העסק מול רשות המיסים

מלבד הגדרת העסק בתור עסק זעיר, קטן, בינוני או גדול שרלוונטית מול משרד הכלכלה או מול בנקים, ישנה הגדרה נוספת שמשמעותית מול רשות המיסים: עוסק פטור, מורשה או חברה בע"מ. ההבדל בין עוסק פטור ומורשה לבין חברה בע"מ הוא גם משפטי: חברה היא ישות משפטית נפרדת מבעליה. ההבדל בין עוסק פטור למורשה נוגע למע"מ. עוסק פטור לא נדרש לשלם למע"מ כך שלא צריך גם לגבות מלקוחותיו 17% נוספים על כל עסקה. עוסק פטור הוא  עסק זעיר שלרוב אינו עובר מחזור שנתי של כ 100,500 ₪. עוסק מורשה יכול להיות עסק בעל רווחים גדולים יותר אך לא בהכרח. ישנם תחומי עיסוק בהם מחויב בעל העסק להירשם כעוסק מורשה כמו עורכי דין, יועצי מס ועוד. עוסק מורשה מחויב לשלם 17% מהכנסותיו למע"מ כך שהוא גם גובה סכום זה מלקוחותיו. מעבר לאלה ישנו כאמור חברה בע"מ המשלמת מיסים באופן שונה או שותפות.

חברת YPAY מתמחה במתן שירותים לניהול העסק אונליין בצורה מהירה ופשוטה, ביניהם הפקת חשבונית ירוקה וכן קבלות בחינם ככל שנדרש ומתן שירותים מורכבים יותר כמו דוח שנתי, הצהרת הון ועוד. מוזמנים ליצור קשר

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן