זירת המומחים

לחיות בישראל ולעבוד בה, חוקית

זרים רבים חיים בינינו בישראל ולא תמיד מבינים עד כמה מורכב הנושא עד שמתחילים לבדוק את היתרי השהייה שלהם וההגבלות שמוטלות עליהם. משום כך, ככל שמצליחים להסדיר מעמד חוקי בישראל ולתת להם היתרי שהייה שמאפשרים להם לעבוד, כך מסתכנים פחות בגירוש או בהליכים משפטיים שעלולים להסתיים במאסר ובסנקציות שונות. אנחנו רגילים לראות זרים רבים בישראל כעובדים זרים וחשוב לדעת שלא כולם בעלי היתר שהייה משום שגם אם הצליחו לקבל אישור חוקי בהתחלה, יש סיכויים רבים שהם כבר שוהים כאן מעבר למה שמתיר להם החוק ולכן יש להשיג אישור שהייה חדש וחוקי. כל מעסיק יכול לבקש אישור העסקת עובד זר אם הוא מגייס עובדים זרים שנחוצים לו משום שהוא מתקשה למצוא עובדים ישראלים. את הבקשה מגישים כחוק ומקבלים את ההיתרים לעובדים שזקוקים להם. יש גם הליך שבו משפחות שמחפשות מטפלים זרים מגישות בקשה להיתר כזה, בניגוד לקבלנים או לחקלאים שמחפשים היתרים רבים, למשל. עורך דין ענאן חמאם מסייע לכם לקבל היתרים כאלה ומטפל גם בעובדים שזקוקים לכך. 

זוגיות ושהייה חוקית בישראל

מקרים של הקמת משפחה בישראל מוכרים כבר שנים רבות והם מתנהלים בהתאם לחוק שמסדיר מעמד של בני זוג שנשואים או מנהלים משק בית משותף עם בני זוג ישראלים. להם שמורה הזכות של קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין או דרך חיים במעמד של ידועים בציבור, כל עוד עושים את זה נכון וחוקית במסמכים השונים. יש להוכיח שמרכז החיים שלהם בישראל והם אכן זוג לכל דבר שהקים בית ומשפחה ולכן גם יוכלו להגיש בקשה רשמית לאחר שלוש שנות שהייה רצופה בישראל, ללא עבר פלילי או הסתבכות כזאת ואם כל הניירת מסודרת וחוקית. 

אפשר להסדיר מעמד בני זוג

לא תמיד מאמינים לזוגות כאלה אבל אם מוכיחים לאורך כל הדרך שמדובר בזוג אמיתי ולא התחזות לצורך הסדרת מעמד בן זוג זר, יש יותר סיכוי לשכנע את הרשויות להעניק מעמד חוקי לבן הזוג. זה יכול להסדיר את השהייה שלו בישראל וגם לאפשר לו לעבוד חוקית, מה שיכול להקל עוד יותר על ניהול מסלול חיים נורמטיביים ללא בעיות. זה אחד ההליכים המורכבים משום שיש להוכיח שמדובר באמת בזוג שמרכז חייו בישראל והם יחד לצורך זה ולא כדי לנצל את חוקי ההגירה. משרד עורכי דין ענאן חמאם מסייע לכם להגיש את הטפסים האלה ולזכות במעמד חוקי ככל שיידרש לכם, מתוך ניסיון רב שנים של סיוע לזוגות מעורבים כאלה.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן