זירת המומחים

האם אפשר לבטל צו ירושה

ביטול של צו ירושה היא פעולה שמתבצעת באמצעות הגשת בקשה פורמלית בהתאם לחוק הירושה. את הבקשה מגישים אל הרשם לענייני ירושה או אל בית המשפט לדיני משפחה. בהגשת הבקשה, חשוב לפרט את הסיבות לביטול ובפרט שמדובר בהליך בירוקרטי המצריך הבנה עמוקה בעולם המשפט בתחום דיני משפחה ירושות וצוואות, רצוי שתעשו את הפעולה הזאת באמצעות עורך דין מקצועי. ביטול צו ירושה שיוגש כראוי בעזרת עורך דין יעבור כתהליך חלק יותר ממה שתנסו להגישו באופן עצמאי.

למה מבטלים צו ירושה?

בדרך כלל המקרים בגינם מתקנים או מבטלים צו ירושה הן בשל פסילת הצו מחוסר תוקף או כי ישנם יורשים חדשים שלא נרשמו בצו המקורי. כמובן שלפני שמבטלים צו ירושה, יש להגיש אותו מלכתחילה לפני הכל בתהליך הפורמלי הרגיל. צו ירושה מגישים כאשר אין צוואה והעיזבון צריך להתחלק בין היורשים בהמשך לחוק, לאחר הגשת צו הירושה, בהנחה והתגלה שהצו פסול או שצריך לתקן אותו, אפשר להגיש תיקון או ביטול בהתאם. כאשר מדובר על ביטול צו ירושה התהליך מבחינת הדין מתבצע רק לאחר הגשת הבקשה כראוי אצל רשם הירושות, ובתוספת של הטענות לביטול צו הירושה. בדיון, המבקשים יצטרכו להסביר לבית המשפט לדיני משפחה מדוע לא פעלו בהתאם לפני הגשת צו הירושה ומדוע צריך לבטל אותו כעת. אם צו הירושה מבוטל על ידי רשם הירושות, הרשם יודיע לכולם, ויפנה אל היורשים לשם כך. אם הבקשה הועברה לדיון בבית המשפט לענייני משפחה בית המשפט יתן את ההכרעה לגבי ביטול צו הירושה, בין אם יבוטל, ואם לא.

איך מגישים את הבקשה לביטול צו הירושה?

את הבקשה לצורך ביטול צו ירושה מגישים ממש כמו כל כתב תביעה. הבקשה כוללת את הפרטים של המבקשים ואת הפרטים של המשיבים והמעורבים שלמעשה עלולים להינזק מקבלת הבקשה לביטול. כמו כן, הבקשה כוללת גם את הסעד המבוקש, נימוקים סיבות והוכחות במידה וישנן. מומלץ להיוועץ בעורך דין אשר יעניק לכם שירות מקצועי ברמה גבוהה. משרד עורכי הדין אוהד שוהם הוא מהמשרדים המובילים בישראל בתחום הירושות והצוואות. המשרד מעניק שירות מקצועי ואיכותי, וליווי אישי מתחילת התהליך ועד לסיומו. התקשרו כבר כעת או השאירו פרטים, כי חשוב שתהיו בידיים הטובות ביותר.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן