זירת המומחים

דיני עבודה הם לא משחק ילדים

תחום דיני עבודה הוא אחד מהתחומים המורכבים והענפים בעולם המשפט. דיני העבודה מגנים במרבית המקרים על העובד שהוא הגורם החלש יותר, ולכן הוא גם זקוק יותר להגנה מפני מעסיקים שעוברים על החוק ביודעין וגם לא ביודעין לגבי הזכויות של העובדים שלהם. עו"ד עבודה מומלץ, במקרים שאינכם יודעים מהן הזכויות המגיעות לכם או במקרה שמדובר בתקופת העסקה ארוכה. החוק בישראל מגדיר בצורה מאוד ברורה מה הן הדרישות ‏להתנהלות בכל מקום עבודה, מה שאומר שאם המנהלים שלכם חורגים מן ההתנהלות המקובלת, יש לכם את הזכות לפנות ‏לבית הדין לעבודה על מנת לדרוש לקבל את הזכויות שלכם. יש מגוון בעיות שעלולות לצוץ במקום העבודה, תתכן אפליה, הלנת שכר, אי תשלום תנאים סוציאליים כמו שעות נוספות ועוד, לכן חשוב מאוד שכל עובד יכיר את זכויותיו וידרוש אותן.

סיום עבודה חוקי

‏לעיתים, הבעיות שאיתן אתם מתמודדים במקום העבודה, נובעות מתוך טעויות של מחלקת השכר, טעויות של מנהלים ועוד. במרבית המקרים מקום עבודה שמכבד את עצמו, ינקוט בכל האמצעים הנדרשים על מנת לבצע תהליכים באופן חוקי, לדוגמא בעת פיטוריו של עובד, אך לא תמיד האינטרס של העובד עומד לנגד עיני המעסיק. יש שלל נושאים שנוגעים לסיום העסקה לדוגמת פיטורין ללא שימוע, אי קבלת הפרש זכויות סוציאליות, כמו פדיון חופש והבראה למפוטר, סיבות לא חוקיות לפיטורין, תשלום פיצוי פיטורים בחסר ועוד. תפקידו של עו"ד פיטורין הוא לייעץ וללוות עובד שזקוק ומעוניין בכך, בכל התהליך על מנת לוודא שהזכויות של העובד נשמרו.

אין עבודה לחינם

בין שמדובר על עובד יחיד או על קבוצה של עובדים אשר מתמודדים עם בעיות במקום העבודה, היום יותר מתמיד החשיבות של קבלת הזכויות וידיעתן, תופסת במה כי עובדים מבינים שלא כל נוצץ זהב הוא. בישראל יש דגש נרחב בכל הנוגע על החוקים המגנים על העבודה ולכן יש אפילו בית משפט ייחודי לנושא זה, בית הדין לעבודה. במידה ולא הצלחתם באופן אישי להתמודד עם המעסיק וזכויותיכם נפגעו, תמיד תוכלו להתייעץ עם עו"ד כדי לקבל את המגיע לכם על פי חוק.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן