זירת המומחים

מערכת גילוי עשן

אין ספק כי מערכת גילוי עשן היא מערכת חשובה אשר יכולה, הלכה למעשה, להציל חיים רבים. במישור החוקי, מדינת ישראל מחייבת בעלי עסקים להחזיק במערכות מהסוג הזה. החוק כולל בעלי עסקים כאמור, מי שאחראים על מוסדות ציבור ועוד. אם תמיד תהיתם איך מערכת גילוי עשן עובדת, אנחנו כאן כדי להסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת בעניין הזה. במאמר הבא נעבור על כל הפרטים ונספר לכם הכל. רוצים לשמוע עוד? עכשיו הזמן שלכם להמשיך לקרוא.

איך עובדת מערכת גילוי עשן

מערכת גילוי עשן פועלת מהר יותר מבן אדם. למה? כיוון שאנחנו יודעים כי כל שריפה גדולה מתחילה במשהו קטן ומינורי יחסית. מערכת גילוי עשן מורכבת מכמה חלקים. החלק הבולט ביותר הוא גלאי העשן. בגלאי העשן יש סוג של עינית עם חיישן מיוחד. אם הכל קשורה והעינית לא רואה כי מתחיל להחשיך, מה שיכול לקרות באירוע בו העשן עולה מעלה. מה שלמעשה מתרחש בכל שריפה, הרי שהכל בסדר והמערכת סטטית לחלוטין, לא עושה דבר. מתי המערכת תתחיל לעבוד? כאשר אותה עינית תזהה כי היא מתמלאת עשן וכמו 'לא רואה את החדר' כמו שצריך. אגב, אנחנו רוצים לציין כאן כי על מנת שאותה עינית תתמלא עשן, העשן צריך להגיע מספיק גבוה. כלומר, אם בסך הכל הדלקנו גפרור בחדר, לא אמורה להיות כל בעיה. וודאי אם המערכת הותקנה כמו שצריך בצורה מקצועית. אבל אם כן מתרחש משהו הרי שהמערכת אמורה לעבוד ולהתריע בפנינו כי יש בעיה.

המערכת ממש לא עושה רק את זה

המערכת לא רק מזהה את הופעתה של הדלקה. היא מעדכנת אותנו כאמור בזמן אמת. אם על ידי השמעה של רעש חזק ואם כאשר היא שולחת התרעה לטלפון הנייד שלנו. בהמשך, היא יודעת להפעיל מערכות נוספות, כמו פרינקלרים וכדומה, שיכולים למזער את הנזקים של אותה דלקה עד להופעתה של תגבורת חיצונית.

חברת פלג, הנדסת אש היא חברה מקצועית אשר עיקר עבודתה עוסק בהצלת חיים. נשמח להגיע לבית העסק שלכם ולעזור לכם בתכנון ובהתקנה של מערכות גילוי אש מתקדמות.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן