בעלי מקצוע

טיפול נפשי – תוכנית טיפול אישית ומקצועית

ישנם מצבים בהם האדם נדרש לקבל טיפול נפשי. טיפול נפשי נדרש במקרים רבים כמו למשל במקרי חרדה או לחץ, עבור מי שחוו טראומות, פגיעות מיניות ועוד. ישנם מצבים בהם מסיבות גנטיות האדם סובל מתסמונות נפשיות וממצבים נפשיים הדורשים טיפול. בכל אחד מהמקרים ניתן לבנות תוכנית טיפול בהתאמה אישית, ולהגיע להישגים. הכל נעשה תחת פיקוח רפואי של פסיכיאטר מומחה ובליווי של צוות מקצועי רפואי ופרא-רפואי.

טיפול נפשי ילדים

כאשר מדובר למשל על טיפול בחרדה אצל ילדים ניתן להתאים תוכנית טיפול אישית, ע"י פסיכיאטר המומחה בכך. מרכזי טיפול נפשיים שהם פרטיים מאפשרים לילד לקבל את כל המענה שהוא צריך, בצורה רגישה ומכילה, ולהגיע להישגים. תוכנית הטיפול מבוססת אבחון מקדים שמקיים הילד עם הפסיכיאטר הראשי, ברגישות ותוך הקשבה לילד ולצרכיו. ילדים גם עשויים להיות זקוקים לטיפולים נפשיים שלא למטרת טיפול בחרדה או למטרות אחרות. כך למשל יש מקרים בהם הילד חווה פגיעה מינית והוא נדרש לקבל טיפול כמובן טיפול נפשי ושיקום.

טיפול נפשי מבוגרים

כאשר מדובר על האוכלוסייה הבוגרת קיימות תוכניות טיפול שהן שונות מאלו שמיועדות לילדים. מבוגרים נזקקים במקרים מסוימים לקבלתו של טיפול נפשי ומסגרת נפשית תומכת, כמו למשל במצבים של חרדה ודיכאון, הפרעה דו קוטבית אבחון, עבור פגועי נפש, עבור מי שחווים פוסט-טראומה ובמצבים נוספים. לכל אחד מהמקרים ישנו טיפול מועיל, המשלב טכניקות טיפול שונות בהתאם לאבחון שבוצע ולתוכנית הטיפול הספציפית בהובלת הרופא המטפל הראשי. הטיפול מתקיים תמיד במסגרת המתאימה למטופל – מסגרת ביתית והגעה לטיפולים יומיים במרכז הטיפול עצמו, או שהייה בתוך מרכז הטיפול לתקופה קצובה.

להתחיל טיפול

אם אתם שואלים את עצמכם כיצד ניתן להתחיל טיפול בהקדם האפשרי במסגרת תוכנית טיפול מותאמת, הרי שתוכלו לפנות באופן טלפוני למרכז טיפולי נפשי פרטי בהרצליה ובתל אביב ולקבל מענה מידי. בישראל קיימת מערכת בריאות הנפש גם באופן ציבורי במסגרת מוסדות טיפול פסיכיאטריים ציבוריים כמו למשל מרכז בריאות הנפש באר יעקב. ישנם הבדלים רבים בין מסגרת טיפול נפשי שהיא ציבורית, לבין מסגרת טיפול פרטית – כאשר למסגרת הטיפול הפרטית יתרונות ברורים.

כמה זמן יימשך הטיפול?

טיפול בחרדה אצל ילדים או למשל הפרעה דו קוטבית אבחון וטיפול – בכל אחד מהמקרים הללו תוכנית הטיפול היא שונה ומשך הטיפול שונה ומשתנה בהתאם לנסיבות. אין תקופת זמן אחת לכלל הטיפולים, וכל מקרה לגופו. לפרטים נוספים ופגישת ייעוץ פנו אל רוח ים בית מאזן.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן