בעלי מקצוע

איך יכולים לעבור שיפוץ בשלום?

תקופה של שיפוץ בבית היא תקופה מורטת עצבים גם עבור המנוסים שבמנוסים. זוהי תקופה בה הטלפון הנייד שלנו לא מפסיק לצלצל, קבלנים, חשמלאים, מעצבים, אדריכלים ומי לא מנסים לדבר איתנו ואנחנו מרגישים שכל מה שאנחנו רוצים הוא חופשה טרופית רחוק מהעין ורחוק מהלב.

בראש ובראשונה חשוב לזכור שתקופת השיפוץ, מלחיצה ככל שתהיה, היא בסך הכל תקופה שעוברת והתוצאה הסופית – דירה או בית משופצים וחדשים – היא מה שחשוב. העצה הכי טובה שכל שיפוצניק ייתן לכם הוא תמיד לראות את האור- כלומר, תמיד לזכור שבסוף הדרך תהנו מבית משופץ, שהכל בו תקין ועובד ושאתם לא צריכים להשקיע בו יותר, חוץ מאהבה.

אז איך עוברים תקופה של שיפוץ בשלום וזוכים בבית חדש ובשקט נפשי?

הדבר החשוב ביותר הוא כנראה ארגון נכון של השיפוץ. ארגון כזה מתחיל קודם כל בחיפוש אחר מנהל פרויקט מתאים. זה יכול להיות קבלן השיפוצים שייקח במסגרת הפרויקט את האחריות על כל מה שקורה בבית במהלך השיפוץ, מעבודה מול כל בעלי המקצוע הדרושים ועד לרכישת החומרים והובלתם הביתה, ניהול התקציב בצורה הנכונה ולקראת סוף הפרויקט עבודה משותפת עם כל הספקים ואנשי המקצוע תוך ניווט נכון – מהחשמלאי ועד לחברת הניקיון שמנקה את הבית אחרי שהשיפוץ נגמר. לא קל למצוא קבלני שיפוצים שעובדים בצורה כזו ומציעים חבילה מלאה כל כך של שירותים, אם אתם מתקשים למצוא קבלן כזה השקיעו ושכרו לעבודה מנהל פרויקט שיעבוד לצד הקבלן ויוריד מכם את הטרחה.

תנאי חשוב נוסף הוא להרחיק את עצמנו כמה שיותר ממקומות שבהם אנחנו לא אמורים להיות במהלך השיפוץ. מה זה אומר? זה אומר שכדאי להשאיר את העבודה למקצוענים. שיפוצניקים מקצועיים יודעים איך לנהל פרויקט שיפוץ בצורה נכונה מבלי שבעל הבית יתערב בכל שנייה.

חשוב שתצרו עם השיפוצניק מערכת יחסים טובה כך שבמהלך היום הוא עובד ואתם מתרחקים ולא מפריעים לו ובסוף היום הוא דואג לעדכן אתכם ואפילו לעבור ולהראות לכם מה התבצע במהלך היום. כך אתם תהיו שקטים ובטוחים שהעבודה מתבצעת ולא תרגישו צורך לבדוק כל הזמן אם הכל קורה כמו שצריך. ככל שתהיו בטוחים יותר במקצוענות של השיפוצניקים שלקחתם לעבודה, כך תוכלו להשאיר להם את הדאגות ולעבור את התקופה בשקט ובשלווה.

מה אסור לעשות?

אם נחשוב על שיפוץ מהגיהנום, בדרך כלל הוא לא רק תלוי בבעלי המקצוע שעושים פשלות וטעויות אלא גם בבעלי הבית עצמם. אם בעל הבית מלחיץ, מציק, מתקשר כל הזמן, מתנהג שלא בכבוד ומפריע לעבודה השוטפת של הצוות, הוא לא יקבל אף פעם את התמורה שעליה הוא אמור לשלם. תזכרו שאתם מוציאים על השיפוץ הזה את מיטב כספכם ואל תתנו ללחץ להשפיע עליכם יותר מדי. קחו צעד אחורה ותהיו בטוחים שבחרתם את בעלי המקצוע הכי טובים שאפשר.

כדי שתעברו את השיפוץ בצורה שפויה ולא תגרמו לעצמכם להרגיש שחבל על כל שקל שאתם משקיעים, תנסו להנות מהתהליך. השקיעו את זמן השיפוץ בחיפוש אחר פריטים חדשים לעיצוב הבית, בחרו את הצבעים לקירות ולחלונות, השקיעו את הזמן בבחירת המטבח החדש או רהיטי הסלון והתכוננו ככל שאתם יכולים ליום שאחרי. ככה תרגישו שאתם מנצלים את זמן השיפוץ בצורה נכונה. חשוב שגם אתם תוכלו להנות מהמצב הזה למרות אי הנוחות ותזכרו כל הזמן שהתוצאה הסופית תהיה טובה יותר אם רק תתנו לבעלי המקצוע לעשות את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב – לשפץ.

אנחנו ממליצים על חברת שיפוצים בר בניה – אתם מוזמנים ליצור איתה קשר במספר 050-2999522

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן