זירת המומחים

היתר רעלים – נעזרים במומחה להשגתו

חלק מהענפים אינם מסוגלים לתפקד ללא שימוש ברעלים. תעשיות כמו פטרוכימיה, נפט וגז, כרייה, בנייה וייצור. תעשיות המשתמשות בכימיקלים רעילים לייצור סחורותיהן צריכות להיות במעקב הדוק יותר. הם עלולים לגרום נזק רב לסביבה ולאנשים. לדוגמה, הם יכולים לזהם את מי התהום או האוויר, וגם להרעיל צמחים ובעלי חיים. לפיכך אותן חברות צריכות לקבל היתר רעלים לפני שהן מתעסקות עם חומר כזה או אחר. יש לחייב את התעשיות באישורי שימוש ברעלים אלו. זה מקל על הממשלה להסדיר אותם ולעקוב אחר השימוש בהם.

היתר רעלים – נושא בעל חשיבות עצומה

השימוש בחומרים רעילים בתעשייה הוא נושא מרכזי שצריך לטפל בו. רעלים במקום העבודה עלולים להוביל לבעיות בריאותיות ארוכות טווח, כמו סרטן ומחלות בדרכי הנשימה.

בישראל, כל הכימיקלים החדשים חייבים לעבור הערכת בטיחות לפני כניסתם לשוק. הערכות אלה, עם זאת, עדיין לוקחות בחשבון רק את ההשפעות של רעלים על בני אדם ובעלי חיים ללא התחשבות במערכות אקולוגיות או במגוון הביולוגי. בעזרתו של ממונה בטיחות יהיה ניתן לקבל החלטות חכמות בנושא ולדעת כי הרעלים בהם נעשה שימוש הם כאלה שגורמים לנזק אגבי מינימלי ותואמים את הצורך של המפעל שלכם.

בעיה רצינית כבר זמן רב

חשוב לעקוב אחר החומרים המזיקים הללו כדי שלא ישפיעו על הסביבה או על בריאות האדם. זיהום תעשייתי מהווה דאגה מרכזית מאז המהפכה התעשייתית. רק לאחרונה הייתה לנו הטכנולוגיה להבין טוב יותר כיצד הרעלים שאנו מייצרים משפיעים על הסביבה שלנו ועל בריאות האדם. כך שחשוב להתייחס לנושא ברצינות.

הצעדים להפחתת הזיהום התעשייתי

הצעד הראשון לקראת הפחתת הזיהום התעשייתי הוא על ידי ויסות אילו רעלים ניתן להשתמש בתעשייה. הצעד השני יהיה הגברת מאמצי המחזור כך שלא נייצר פסולת רעילה במפעלים שלנו כפי שאנו מייצרים כיום. השימוש בחומרים רעילים בתעשייה היה נושא שנוי במחלוקת כבר עשרות שנים. השימוש בחומרים אלו מוגן לרוב על ידי תומכיהם כנחוץ לייצור המוצרים הנדרשים, בעוד המתנגדים אומרים כי חומרים אלו מסוכנים ויש לאסור אותם.

השאלה הראשונה שצריך לענות עליה היא האם ניתן יהיה להחליף כל חומר רעיל בחלופה לא רעילה או לא. אם זה לא יכול להיעשות, יש צורך להפעיל צורה כלשהי של רגולציה כדי להבטיח שהסיכונים יהיו מזעריים וניתנים לניהול. אם ניתן היה להחליף את החומרים הרעילים הללו בחלופות בטוחות יותר, סביר להניח שהדבר יוביל לתוצאה טובה יותר עבור החברה כמו גם עבור אלה שעובדים בסביבה תעשייתית.

לאור כל זאת נמליץ לכם לפנות אל חברת שחר הנדסה לבטיחות כדי שתהיה לכם אפשרות לקבל את היתר הרעלים כבר בזמן הקרוב וזאת לצד קבלת ייעוץ בטיחות מקיף.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן