זירת המומחים

גמילה מהימורים

מילוי טופסי לוטו וטוטו, משחקי קלפים ומכונות מזל, הימורים על ספורט, ביקור בבתי קזינו חוקיים ולא חוקיים וסוגים אחרים של הימורים הם כולם ביטויים מזיקים של התמכרות להימורים. רוב האנשים לא רואים משהו ביטוי להתמכרות בהשקעות בשוק הימורים, אבל זה מסוכן באותה מידה ויכול להוביל להרס פיננסי. בשנים האחרונות חלה עלייה בשכיחות ובזמינות של התמכרויות עקב הזמינות הנרחבת והנגישות הקלה של פעילויות כמו הימורים מקוונים. מסתבר שיותר ויותר אנשים זקוקים לעזרה בעזרת גמילה מהימורים, אך למרבה הצער, מעטים יחסית באמת מקבלים עזרה להרגל שלהם. מכון הוליסטי "אחרת" מספק קורת גג למכורים מכל סוג שהוא. כך שגם מכורים להימורים יכולים לקבל את כל הליווי המקצועי הדרוש להם.

גמילה מהימורים- מה היא תלות נסתרת?

התמכרות להימורים יכולה להתפתח מכמה סיבות. הימורים, עבור רבים, הם דרך להפיג מתחים, להעביר את הזמן ולהסיט את תשומת הלב מכל מה שמטריד אותם כרגע. הימורים עם חברים מגבירים את הסיכון להתמכרות, אך בניגוד לנטילת סמים או שתיית אלכוהול, אנשים רבים אינם רואים בכך משהו מסוכן.

אנשים בעלי מעמד חברתי גבוה, שלעתים קרובות נתפסים כרציניים ובעלי רקורד של הצלחה מקצועית, אינם חסינים מפני ההשפעות ההרסניות של התמכרות להימורים. המהמר החברתי מבין כיצד להמר באופן שמסב לו הנאה, תוך שהוא יודע מתי לקצץ לפני שזה יפריע לו בפעילות היומיומית. מהמר מקצועי הוא מישהו שיש לו את הכישורים והשליטה העצמית להרוויח באופן עקבי מהימורים. מצד שני, המהמר הכפייתי יחווה שלושה שלבי ירידה: ניצחון, הפסד ופגיעה מנזק נלווה.

איך בדיוק מטפלים בהתמכרות להימורים?

התמכרות להימורים מתפתחת לרוב בהדרגה עם הזמן. זה עשוי להתחיל כמשחק, או שזה יכול לנבוע מצורך אמיתי לשפר את הנסיבות הכלכליות של האדם. הרגשות המעורבים מההתנסות הראשונית הזו יעודדו את המהמר לנסות שוב, הפעם מתוך כוונה לנצח. מכאן, הוא ימשיך להמר יותר כדי לנסות לפצות על ההפסדים שלו, מה שיוביל בסופו של דבר להפסדים גדולים עוד יותר. לפעמים ההפסדים של המכור מאלצים אותו ללוות סכום כסף גדול ממקורות מפוקפקים בשוק האפור והשחור, ומעמידים בסכנה את ביטחונו ואת בטחון  משפחתו. הפסקת ההרגל לבדה אינה מספיקה כדי לעזור למישהו להתגבר על התמכרות להימורים; במקום זאת, חשוב לרדת לשורש הבעיה כיצד ומדוע התחילה ההתמכרות מלכתחילה. התמכרות להימורים, כמו צורות אחרות של תלות התנהגותית, יכולה להיות מטופלת רק על ידי גמילה מהימורים והימנעות מיידית ומוחלטת מכל צורות המשחקים. גמילה מהימורים כוללת יותר מסתם הפסקת ההרגל. זה גם כרוך בלימוד כיצד לתפקד כרגיל ללא הימורים, למידה כיצד לשלוט בתשוקות, ותיקון כל נזק שההרגל עלול לגרום. לייעוץ ללא התחייבות צרו קשר עם מכון "אחרת" ותצאו לדרך חדשה.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן