זירת המומחים

טיפולי נפשיים מגוונים לכל ההפרעות הקיימות

כל מי שמתמודד עם הפרעה נפשית כזו או אחרת יודע לומר שזה לא פשוט. החברה שבה אנחנו חיים, למרות השינויים שחלים בה, לא רואה בעיות נפשיות כאלה בעין יפה. בעוד שבדרך כלל כאשר אדם סובל ממחלות פיזיות החברה תומכת בו, הרי שבמקרה של בעיות נפשיות הדברים נראים אחרת. יחד עם זאת, הגיע הזמן שכולנו נדע: יש אל מי לפנות ויש במי להיעזר גם במצבים כאלה. זה לא משנה אם אתם צריכים לעבור טיפול ממוקד טראומה או שהבעיה שלכם היא אחרת. מה שכן חשוב, זה לא להזניח את הדברים. טיפול ממוקד טראומה, כמו טיפולים בבעיות נפשיות אחרות, זה לא משהו שקל להתמודד איתו. זה מורכב וזה תהליך ארוך, אך אם עושים זאת כמו שצריך, הסיכוי להשתקם בהחלט גדול.

איך באמת קוראים לבעיה הנפשית שלכם?

אנשים שסובלים מבעיה של ממש, ולא רק מיום או יומיים של מצב רוח ירוד, יודעים שזה שונה. הם יודעים שהמחלה הנפשית פתאום מגיעה ומשתלטת על כל חלקה טובה. על מנת שניתן יהיה לקבוע האם אתם צריכים, למשל, טיפול בהפרעת אישיות נרקיסיסטית או בכל בעיה אחרת, צריך תחילה להבין על איזו בעיה מדובר. לכן תמיד השלב הראשוני יהיה אבחון. כמובן שלא תוכלו לאבחן את עצמכם, שכן מדובר על ידע מקצועי לכל דבר ועניין. לכן, כדי לקבוע האם דרוש לכם טיפול בהפרעת אישיות נרקיסיסטית, צריך להבין שזו אכן הבעיה שלכם. משמעות הדברים היא שעליכם לפנות אל צוות רפואי מקצועי שעוסק בתחום הזה. האמת היא, שלא רק שכדאי לכם לפנות לאבחון, אלא גם כדאי שתעשו זאת עוד היום. הזמן, בניגוד למה שאנשים חושבים, לא תמיד מרפא את הדברים ולא תמיד משפר את המצב. לעיתים הוא עושה אפקט הפוך ולכן חשוב קודם כל לעבור אבחון מעמיק.

האם רק אשפוז יכול להציל את המצב?

המחשבה על כך שיהיה עליכם להתאשפז מלחיצה אתכם מאוד? היא זו שגורמת לכם להימנע מאבחון ומטיפול, למרות שברור לכם שאתם צריכים עזרה? אפשר להבין לליבכם, אך כדאי שתדעו שהיום יש חלופת אשפוז פסיכיאטרי. משמעות הדברים היא שלא בטוח בכלל שאתם חייבים להתאשפז כדי לטפל בבעיה שממנה אתם סובלים. למעשה, חלופת אשפוז פסיכיאטרי יכולה להתאים ללא מעט אנשים במצבים שונים. מה שכן, חשוב גם במקרה כזה לפנות אל אנשי הצוות הרפואי הכי טובים שיש. אתם לא רוצים להתפשר על רמת הטיפול שאתם מקבלים ולכן כדאי שתפנו אל מקום כמו רוח ים פרובנס.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן