זירת המומחים

חלופת אשפוז פסיכיאטרי

הכרת האפשרויות המוצעות במרכזים קהילתיים ופרטים בתור חלופת אשפוז פסיכיאטרי, היא מכרעת לאור החסרונות המובהקים של אשפוז מלא בבית חולים פסיכיאטרי. מומחי בריאות הנפש ממליצים על מרכזים פרטיים המאפשרים חלופת אשפוז מלא, מאחר ופתרון זה מביא איתו מגוון יתרונות המשפיעים לטובה על המטופל. גם מרכז ניקה ישראל מציעים חלופת אשפוז פסיכיאטרי, כאשר אחת האפשרויות המועדפות על המטופלים היא אשפוז יום.

מה זה אשפוז יום בתור חלופת אשפוז פסיכיאטרי ?

כאשר דנים על אשפוז יום בתור חלופת אשפוז פסיכיאטרי, מדברים בעצם על מכרז יום המספק סביבה יומיומית שבה המטופל עשוי לקבל את הטיפולים והתמיכה המוצעים במסגרת בית חולים לחולי נפש מבלי שיצטרך לבלות בו את הלילה או להיות מנותק לחלוטין מחייו האישיים, ממשפחתו ומביתו.

במדינת ישראל, משרד הבריאות היה ממונה על שירותי בריאות הנפש הציבוריים עד 2015. חובת מתן השירותים בתחום בריאות הנפש הועברה רשמית לקופות החולים בישראל החל מיולי 2015, עם כניסת הרפורמה בתחום זה לתוקף. מאז ניתן למצוא מגוון חלופות אשפוז אשר רק מטיבות עם המטופלים, וגם מורידים מהעומס על בתי החולים הפסיכיאטרים.

לפי הרפורמה בבריאות הנפש, איך ניתן לקבל טיפול נפשי?

משמעות הרפורמה היא שנכון לעכשיו, על אזרחי ישראל לפנות לקופת החולים שלהם ולפתור שם את הנושא כדי לקבל מענה בנושא בריאות הנפש. בישראל, לכל מי ששייך לקופת חולים יש גישה למרפאות בקהילה אם הוא זקוק לטיפול נפשי. גם במקרה של שירותי אשפוז נפש, הטיפול הרפואי בפועל עדיין ניתן באמצעות בתי חולים, אך נטל הביטוח מועבר לקופות החולים במקום, והשירות ניתן במסגרת קונסטלציה של המלצות רפואיות הניתנות מטעם הקופה. סל הבריאות של היום כולל שירותים הן לאשפוז נפש מלא והן לאשפוז יום. ליתר דיוק, טיפולים אלו מוצעים בכפוף לחוות דעת מומחים של המטפלים בבריאות הנפש העובדים בקופת החולים, בדיוק כמו כל שירות אחר בתחום בריאות הנפש. מנגד, כל מי שרוצה ששהותו תחת מסגרת טיפול נשי תישאר דיסקרטית, והוא יוכל להמשיך לנהל את חייו אחר הצהרים באופן רגיל, ניתן לפנות ישירות למרכז ניקה ישראל, ולברר לגבי חלופת אשפוז פסיכיאטרי במסגרת פרטית.

מאמרים רלוונטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן